برگزاری دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار توانیابان برگزیده

به گزارش مجله خبری، دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار برگزیده توانیابان (افراد دارای معلولیت) در فرهنگستان صبای شهر تهران در حال برگزاری است.

برگزاری دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار توانیابان برگزیده

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی مجله خبری، مراسم افتتاحیه دومین جشنواره هُمام با حضور هنرمندان معلول و تعدادی از مسئولان مختلف کشور برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و دبیرکل دومین جشنواره ملی- هنری هُمام برگزار گردید، از هنرهای توانیابان رونمایی شد و این آثار در معرض دید عموم قرار گرفتند.

محمدرضا مشهدی دبیرکل دومین جشنواره ملی ـ هنری هُمام در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: با برگزاری یک نمایشگاه از آثار تجسمی و صنایع دستی هنرمندان توانیاب متوجه ظرفیت بسیار درخشان این هنرمندان در سراسر کشور شده و اولین دوره جشنواره هُمام را دو سال پیش برگزار کردیم.

وی اضافه نمود: با توجه به پتانسیل قوی که در توانیابان مشاهده شد، هیئت برگزاری و شورای سیاست گذاری به این نتیجه رسید که جشنواره همام به صورت دوسالانه برگزار گردیده تا در نهایت هنرمندان توانیاب بتوانند برای دو سال آینده برنامه ریزی و فرصت کافی برای ارائه آثار خود را پیدا نمایند.

دبیرکل دومین جشنواره ملی ـ هنری هُمام اظهار داشت: در دو سال گذشته که دوره اول جشنواره هُمام برگزار گردید، تعداد زیادی از هنرمندان توانیاب شناسایی شده و به جامعه هنری معرفی شدند و این هنرمندان با مسئولان برگزاری جشنواره، داوران و سایر هنرمندان در ارتباط بوده و در رویدادهای مختلف هنری به این هنرمندان پیشنهاد شد که اثری نو خلق نمایند.

مشهدی یادآور شد: ارتباط دوجانبه ای که بین برگزارنمایندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان توانیاب به وجود آمد، تأثیر قابل توجهی بر رشد و معرفی هنرمندان توانیاب داشت.

وی بعلاوه توضیح داد: به وسیله بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا(ع) فراخوان جشنواره به تمام توانیابان ارسال شد، بعلاوه این فراخوان به وسیله رسانه های جمعی نیز اعلام شد و در مجموع 3 هزار اثر شامل 33 اثر موسیقی و بقیه در بخش های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی به دبیرخانه همام ارسال شد.

دبیرکل دومین جشنواره ملی ـ هنری هُمام اضافه نمود: پس از 3 مرحله داوری 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد و تعدادی از آثار نیز به بخش فروشگاه عرضه محصولات راه پیدا کردند و در معرض فروش قرار می گیرند.

به گفته مشهدی نمایشگاه آثار افراد توانیاب برگزیده تا دهم اسفند ماه امسال در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی عصر(عج) چهارراه طالقانی برپا خواهد بود.

وی یادآورشد: در نظر داریم تا نمایشگاه آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهایی چون آلمان، فرانسه و ژاپن هم برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برگزاری دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار توانیابان برگزیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار توانیابان برگزیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید