خبرنگاران پیش بینی تولید 12 هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

به گزارش مجله خبری، اهواز- خبرنگاران - مدیر جهادکشاورزی شوشتر گفت : پیش بینی می شود امسال بابرداشت حدود 12 هزار تن محصول کلزا از مزارع این شهرستان، شاهد افزایش 100 درصدی خرید این محصول نسبت به مدت زمان مشابه پارسال باشیم .

خبرنگاران پیش بینی تولید 12 هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

ابوالقاسم زراعتکار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری بیان نمود : برداشت دانه روغنی کلزا از سطح هفت هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان شروع شده و میانگین برداشت کلزا در هکتار یک ونیم تا 2 تن است .

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر افزود : تولید و خرید سال گذشته این محصول حدود 6 هزارتن بوده که پیش بینی می شود این رقم امسال افزایش 100 درصدی داشته باشد .

وی گفت : برداشت کلزا در این شهرستان از 18 فروردین ماه شروع شده و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شوشتر : عمده ارقام کشت شده در این شهرستان هایولا 50 و هایلا 4815 هستند و کار برداشت آنها توسط بیش از 50 دستگاه کمباین انجام می شود .

وی گفت : سه مرکز خرید کار خرید این محصول را در زمان برداشت به صورت شبانه روزی انجام می دهند .

روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است.کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است.

دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتیین و 12 تا 20 درصد پوست است.

شوشتر از قطب های مهم کشاورزی در استان خوزستان است و سالانه حدود 550 هزار تن محصولات کشاورزی از سطح 75 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم آن برداشت می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیش بینی تولید 12 هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی تولید 12 هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید