خبرنگاران دانشجوی مهمان در دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته نمی گردد

به گزارش مجله خبری، تهران- خبرنگاران- دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه ای گفت: این دانشگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانشجوی مهمان تا ابلاغ اطلاعیه بعدی نمی پذیرد.

خبرنگاران دانشجوی مهمان در دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته نمی گردد

کمیته اجرایی ستاد هماهنگی اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شهید بهشتی روش های پیشگیری، اطلاع رسانی به دانشجویان، نظافت عمومی و بهداشت عمومی را در اطلاعیه ای منتشر کرد.

طبق این اطلاعیه در مورد خوابگاه های دانشجویی دقت در نظافت و شستشو و گندزدایی سرویس های بهداشتی و روشویی های تمامی بلوک های خوابگاه روزانه در سه نوبت انجام می گردد.

همچنین در تمامی روشویی ها راهنمای روش صحیح شست و شوی دست نصب می گردد.

هماهنگی با اداره بهداشت و درمان در مورد تردد و اسکان دانشجویان غیر ایرانی و دانشجویانی که اخیرا سابقه سفر به مناطق پر خطر داشته اند نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

بر اساس این اطلاعیه مقرر شد تا با مرخصی استعلاجی همکاران شاغل در بخش های خدماتی تا بهبودی کامل به جهت عدم سرایت بیماری موافقت گردد.

در مورد رستوران های دانشگاه شهید بهشتی نظارت بیشتر بر رعایت موازین بهداشتی در فرآیند پخت وپز (دقت در پخت کامل گوشت و مرغ و تخم مرغ و...)، رعایت جدی تر تمامی ضوابط بهداشتی در توزیع غذا ، تردد نکردن افراد متفرقه به داخل آشپزخانه وکنترل سالم بودن درب های ورودی آشپزخانه رستوران، گند زدایی کلیه سطوح و دستگیره ها و شستشوی سرویس های بهداشتی وفضای داخلی آشپزخانه با محلول رقیق شده کلر دار نیم درصد نیز سایر اقدامات اجرا شده در دانشگاه شهید بهشتی است.

همچنین کارکنان آشپزخانه باید از لباس کار مناسب ،دستکش ،کلاه ،ماسک استفاده نمایند و از ادامه فعالیت پرسنل بیمار یا مشکوک به بیماری و تردد افراد متفرقه به آشپزخانه ممانعت گردد. بنابر اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به 28 نفر و تعداد افراد فوت شده به پنج نفر رسید.

به گزارش مجله خبری، مجتبی خالدی سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا روز گذشته اعلام نمود: تا این لحظه 785 فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه نماینده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و در روز گذشته تعداد 10 فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار 18 نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به 28 نفر رسید.

وی یادآور شد: از بین 10 نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند. 18 مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و 12 مورد در استان قم است.

وی توضیح داد: بنابراین اغلب مبتلایانی که تا به امروز شناسایی شده اند و ابتلای آنها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید 19 ثابت شده ساکن قم بوده یا در روزها و هفته های گذشته به قم سفر داشته اند.

یادآور می گردد، از زمان آغاز ویروس کرونا در چین تا کنون 2 هزار و 362 نفر جان خود را در این کشور از دست دادند و گسترش این ویروس به 30 کشور دنیا، 19 کشته بر جای گذاشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشجوی مهمان در دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجوی مهمان در دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید