جزییات واردات اتوبوس های دست دوم برای تهران ، پیش بینی 1500 نقطه شارژ برق در نقاط مختلف ، اصلاح 11 تقاطع برای کوتاه شدن مسیر مردم

به گزارش مجله خبری، شهردار تهران درباره نحوه واردات اتوبوس های دست دوم، اصلاح 11 تقاطع تهران برای کوتاه شدن مسیر و کاهش مصرف بنزین و پیش بینی هزار و 500 نقطه شارژ برق در تهران توضیحاتی ارائه داد.

جزییات واردات اتوبوس های دست دوم برای تهران ، پیش بینی 1500 نقطه شارژ برق در نقاط مختلف ، اصلاح 11 تقاطع برای کوتاه شدن مسیر مردم

به گزارش مجله خبری، علیرضا زاکانی در نشست خبری در محل کارخانه واگن سازی شهر تهران با موضوع حوزه حمل و نقل پس از تحویل و رونمایی از 6 رام قطار اورهال شده در ادامه پاسخ به پرسش مجله خبری گفت: مشکل منابع داریم اما در آن نمانده ایم و از آن فرصت خلق می کنیم. بدهی را می دهیم و پس از پرداخت، بیش از 50 درصد بدهی، تسهیلات می گیریم. خط 10 نیز مستثنی از این قاعده نیست. برای خط 10 با قرارگاه خاتم و خط 9 با مپنا قرارداد بسته ایم. برای خط 8 پشتیبان مالی خارجی و طرف اجرای داخلی با بخش خصوصی داریم که سال آینده شروع می گردد.

افتتاح 13 ایستگاه مترو تا انتها سال جاری | راه اندازی خط پرند به طول 20 کیلومتر | خط 9 مترو 2 طبقه احداث می گردد

شهردار تهران افزود: هر کیلومتر مترو 1800 میلیارد تومان هزینه بر می دارد که همه این کارها به وسیله مولدسازی انجام می گردد. هدف ما 1410 است تا پرونده های شهر را ببندیم و امیدواریم بحث مترو را زودتر از آن جمع کنیم.

شهرداری منطقه ها پشتیبان خطوط مترو

وی توضیح داد: از سال گذشته ابداع نوی داشتیم و منطقه ها ان را پشتیبان مترو قرار دادیم. 14 منطقه پشتیبان مترو است و درباره منطقه ها دیگر نیز آنها را پشتیبان سایر حوزه ها قرار دادیم. مثلا در خط 6 عمده آن به وسیله خود منطقه 6 پشتیبانی می گردد.

زاکانی بیان نمود: اورهال اجرا شده در واگن های امروز نیز به وسیله منطقه یک پشتیبانی شد. بعلاوه در بحث هوشمندسازی نیز کارهای امروز ما با کارهایی که در قبل اجرا شده فرق دارد. الگوی حمل و نقل و ارتباط مدهای مختلف را خودمان انجام می دهیم که این مباحث در گذشته وجود نداشته است.

نتوانستند یک اتوبوس هم به شهر اضافه نمایند

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری با موضوع میانه زمان رسیدن اتوبوس ها در خطوط اتوبوسرانی و بعلاوه اقدامات اجرا شده برای تأمین اتوبوس و روند واردات اتوبوس های دست دوم یادآور شد: اتوبوس های در سطح شهر دارای یورو 4 و پایین تر هستند که این اتوبوس ها را باسازی می کنیم که دوباره از آن استفاده کنیم. 500 دستگاه تا مهرماه بازسازی می گردد اما احتیاج ما 11 هزار دستگاه اتوبوس است. این در حالی است که هزار و 860 دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم. به طوری که دوره چهارم به پنجم سه هزار و 460 دستگاه اتوبوس تحویل دوستان اصلاح طلب شد که به هزار و 860 دستگاه رساندند و مصاحبه های آنها نیز موجود است که گفتند یک اتوبوس هم نتوانستند اضافه نمایند. رئیس شورای سابق نیز این ادعا را دارد. ما طی این 22 ماه و یک روز 360 دستگاه اتوبوس را بازسازی نموده ایم.

شهردار مرکز اظهار داشت: الگویی که داریم این است که تا انتها سال تعداد اتوبوسی که خواهیم داشت در تاریخ فعالیت اتوبوسرانی بی سابقه بوده است. ما سال جاری پس از دو سال و نیم در حال عبور از آمار سال 89 هستیم و افقی را ترسیم خواهیم کرد که هیچ گاه شاهد نبودیم. هزار و 760 در کنار دو هزار و 600 دستگاه اتوبوس مجدد خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه واردات هزار دستگاه اتوبوس دست دوم مجوز گرفته است، گفت: در بدترین شرایط اتوبوس های یورو 4 و یورو 5 وارد می گردد که باید تمامی این دستگاه ها تست محیط زیستی داشته باشند. اتوبوس های فعلی ما با اتوبوس هایی که در حال وارد کردن آن هستیم، فاصله بسیاری دارند و اگر سال جاری وارد شوند مردم رفاه در این حوزه را تجربه خواهند کرد. خدمتی که ارائه می کنیم با اتوبوس هایی است که بسیار بیشتر از اتوبوس های وارداتی است. ما در کنار این به شدت در پی برقی سازی می رویم و تهران را در آینده نزدیک به عنوان شهر برقی خواهیم دید.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مدیران دوره پنجم شهر یک ریال پول اتوبوس ندادند و این پول را نداشتند که بدهند، گفت: تمام این اتوبوس ها را خودمان خریده ایم؛ فقط حرف خرید را زده بودند همان طور که هفت سال است برای 630 دستگاه ون حرف زدند و امروز به نتیجه رسیده است.

واردات اتوبوس های دست دوم به کجا رسید؟

زاکانی با بیان اینکه امکانات تأمین 630 واگن را تحویل گرفته ایم و دولت صددرصد تعهداتش را انجام داده است، توضیح داد: مسیر تأمین نقدینگی از هفته آینده تا دو ماه آینده انجام خواهد شد که از دست دولت خارج است و ما و بانک عامل موضوع را دنبال می کنیم.

شهردار تهران با اعلام اینکه ما برای 2 هزار و 600 دستگاه اتوبوس پول داده ایم، یادآور شد: هنوز برای واردات هیچ کاری نکردیم و تیم هایی را ارسال کردیم که آنالیز نمایند، اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم. در سفر به چین و روسیه موضوعات کاری را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در مترو پلیس تبادلات تجربیات با سایر شهرها انجام شد، گفت: با سفر به چین و روسیه نیز در خصوص کارنمودهای شهری در حوزه حمل و نقل، محیط زیست و هوشمندسازی بابی برای همکاری باز خواهد شد.

اصلاح 11 تقاطع تهران تا انتها سال

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اتوبوس های کارنموده و کاتالیزور جاذب دوده گفت: اتوبوس های نو شرایط استاندارد را دارند. در مجوزی که دولت داده در خصوص اتوبوس های کارنموده، عدد سه تا 5 سال کارکرد مطرح است و مسیری دارد که در آن استاندارد و شرایط لازم در نظر گرفته شده است. هر چقدر بتوانیم کیفیت و کمیت حمل و نقل را افزایش دهیم، انتقال مسیر استفاده از خودروهای شخصی به عمومی افزایش پیدا می نماید.

وی شرح داد: امروزه روزانه 12 میلیون لیتر مصرف بنزین در شهر داریم. یک سری اصلاح تقاطعی را برنامه ریزی نموده ایم که 98 مورد آن را شناسایی کردیم؛ بخشی از آن ها را شروع کردیم که اگر این اصلاحات تمام گردد حدود 730 کیلومتر راه مردم را نزدیک می کنیم. 11 مورد را سال گذشته افتتاح کردیم و 28 مورد را سال جاری افتتاح می کنیم. با کوتاه کردن مسیر به طول 730 کیلومتر، روزانه یک میلیون لیتر بنزین در شهر ما که امروز اضافی می سوزد ، صرفه جویی می گردد و آلاینده ها در هوا کاهش پیدا می نماید.

پیش بینی هزار و 500 نقطه شارژ برق در تهران

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از مجله خبری در رابطه با ناوگان حمل و نقل برقی، گفت: مطالعات کلی در بخشی از کلانشهرهای کشور رقم خورده و به تبع در تهران نیز اجرا شده و مجموعه های مختلفی این مطالعات را انجام داده اند که کاملاً قابل ارائه است. مقدار بهره مندی از انرژی برق برای حوزه حمل و نقل 20 درصد است و عملاً یک به پنج هستیم که اگر بنزین بسوزانیم پنج برابر قیمت برق خواهد بود.

شهردار تهران بعلاوه توضیح داد: هزار و 500 نقطه شارژ در تهران پیش بینی شده است. با بعضی استان ها که قابلیت فراوری برق با کیفیت و پاک را دارند، وارد مذاکره شده ایم که به برترین کیفیت فراوری گردد تا بتوانیم به تهران منتقل کنیم. با استاندار کرمان جلسه برگزار نموده ایم و با هدف صرفه جویی در این حوزه وارد می شویم. 320 هزار چراغ روشنایی 140 وات در تهران داریم که به وسیله ال ای دی کردن آن مصرفش به 20 وات می رسد که صرفه جویی را به 200 مگاوات در سال خواهد رساند.

وی افزود: به وسیله ذخیره سازی برق نیز امکانی فراهم می کنیم تا بتوان خدمات را ارائه کرد که امروز صبح در خصوص آن بحث شد و قرار شده تا هفته آینده مختصات کار ارائه گردد تا اقدام جامعی را شروع کنیم. امیدواریم تا انتها سال فاز اول کار انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزییات واردات اتوبوس های دست دوم برای تهران ، پیش بینی 1500 نقطه شارژ برق در نقاط مختلف ، اصلاح 11 تقاطع برای کوتاه شدن مسیر مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات واردات اتوبوس های دست دوم برای تهران ، پیش بینی 1500 نقطه شارژ برق در نقاط مختلف ، اصلاح 11 تقاطع برای کوتاه شدن مسیر مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید