برق گرفتگی تمساح غول پیکر در تماس با یک ماهی!، فیلم

به گزارش مجله خبری، تمساح ها ممکن است شکارچیان راس محیط خود باشند؛ اما حتی آنها نیز در هنگام برخورد با مارماهی الکتریکی دچار شوک می شوند.

برق گرفتگی تمساح غول پیکر در تماس با یک ماهی!، فیلم

به گزارش خبرگزاری مجله خبری ، این ویدئو واکنش تمساح به گاز گرفتن مارماهی الکتریکی را نشان می دهد؛ تمساح پس از گاز گرفتن، در حالی که سعی می نماید مارماهی را بگیرد، آغاز به لرزش می نماید. معمولاً یک تمساح حیوان دیگر را زیر آب می کشد. این اغلب برای کشتن طعمه آنها کافی است و بعلاوه به عنوان یک نوار مرگ شناخته می گردد. اما در این مورد مارماهی نیروی دفاعی خاص خود را دارد.

مارماهی با فعال کردن سیستم عصبی خود، الکتریسیته فراوری می نماید که از آن به تمساح می رسد؛ تمساح با عبور جریان الکتریکی از بدنش آغاز به انقباض می نماید. تمساح در واقع تسلیم شوک می گردد و می میرد. اما مارماهی هنوز در آرواره هایش گیر افتاده است.

توانایی فراوری برق به وسیله سیستم عصبی مارماهی انجام می گردد؛ تقریباً مانند یک پشته غول پیکر آغاز به نیش زدن می نماید.

این فرایند به وسیله سه عضو در بدن مارماهی انجام می گردد، اندام الکتریکی اصلی، اندام شکارچی و اندام ساکس. اینها همه اندام های الکتریکی هستند و سیگنال ها را برای ایجاد جریان الکتریکی قوی تر به طور کلی هماهنگ می نمایند. با این حال، همه این اندام ها جریان یکسانی فراوری نمی نمایند.

منبع: AZ ANIMALS

227227

منبع: خبرآنلاین

به "برق گرفتگی تمساح غول پیکر در تماس با یک ماهی!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق گرفتگی تمساح غول پیکر در تماس با یک ماهی!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید