این بازی ها برای پیوستن به جام جهانی ساخته شده اند

به گزارش مجله خبری، ویجیاتو نوشت: جام جهانی فیفا، مهم ترین رویداد ورزش پرطرفدار و محبوب فوتبال است. رویدادی بین المللی که خیلی از طرفداران را هر چهار سال یک بار دور هم جمع می نماید تا تیم ملی خودشان را تشویق نمایند.

این بازی ها برای پیوستن به جام جهانی ساخته شده اند

درست مثل مجموعه بازی های فیفا، این فدراسیون برای هر دوره جام جهانی، یک بازی ویدیویی هم در نظر می گیرد و این سنت را از سال 1986 تا همین سال جاری با بازی فیفا 23 ادامه داده است. در این مطلب مروری بر خاطره انگیزترین بازی های ویدیویی تاریخ جام جهانی داشته ایم. در ادامه همراه ویجیاتو باشید.

2014 FIFA World Cup Brazil

جام جهانی 2014 برزیل، یک بازی مخصوص خودش را داشت که با نام کامل 2014 FIFA World Cup Brazil شناخته می شد. این بازی در واقع یک نسخه دیگر از بازی فیفا 14 بود که چند ماه پس از عرضه بازی اصلی، همزمان با شروع بازی های جام جهانی منتشر می شد. نسخه جام جهانی 2014 یک حالت داستانی به نام به سوی ریو دوژانیرو (Road to Rio de Janeiro) داشت که به آن ها اجازه می داد تا تمام مسابقات مراحل رده بندی جام جهانی را بازی نمایند.

در بخش آنلاین نیز بازیکنان می توانستند در 12 مرحله مختلف، با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازند که شبیه به حالت Seasons بازی فیفا 14 و حالت Expedition بازی UEFA Euro 2012 طراحی شده بود. بازی بعلاوه تمام 204 تیم ملی که در مرحله رده بندی جام جهانی 2014 برزیل شرکت نموده بودند را شامل می شد و لایسنس تیم ها و بازیکنان را درست مثل نسخه 2010 بازی جام جهانی فیفا داشت. این بازی بعلاوه آخرین نسخه ای از بازی های جام جهانی بود که برای PS3 و ایکس باکس 360 (و فقط برای این دو پلتفرم) منتشر می شد!

EA Sports World Cup France 98

با این که در حال حاضر راه ساده ای برای بازی کردن این بازی وجود ندارد، اما World Cup 98 یکی از برترین بازی های ساخته شده بر اساس رقابت های جام جهانی است. الکترونیک آرتز که تا امروز حق ساخت مجموعه بازی های فیفا را برای خودش دارد، در واقع سال 1996 آن را از فیفا خریده بود. این بازی هم با موضوع جام جهانی 1998 فرانسه، اولین نسخه ای بود که برای کنسول پلی استیشن 1 و رایانه های شخصی منتشر می شد و از فناوری دایرکت ایکس پشتیبانی می کرد.

از آن جایی که بازی های فوتبال تا پیش از این به صورت دوبعدی ساخته می شدند، یک بازی فوتبال سه بعدی مثل World Cup 98 اتفاق مهمی بود. این بازی نه تنها از نظر گرافیکی یک جهش بزرگ برای الکترونیک آرتز و بازی های فیفا محسوب می شد، بلکه حالا بازیکنان می توانستند کیت ورزشی تیم های محبوبشان را که با جزئیات بیشتر رندرشده در تصویر ببینند. این بازی تمام کیت های ورزشی را با جزئیات قابل توجهی نسبت به قدرت پردازشی سخت افزارهای آن موقع ارائه نموده بود. علاوه بر این، تمام تیم های مرحله رده بندی جام جهانی 1998 را علاوه 8 تیم اضافه از جمله استرالیا، روسیه، سوئد و … در فهرست تیم های این بازی دیده می شدند.

World Cup Italia 90

شاید اگر بدانید که World Cup Italia 90 جزو بدترین بازی های سگا محسوب می گردد، از تماشا آن در این فهرست تعجب کنید اما خیلی زود قضاوت نکنید! بازی جام جهانی 1990 ایتالیا را استودیوی Virgin Mastersonic با همین نام عجیب و غریبش ساخته بود! این بازی با وجود برخی از ویژگی هایی که آن را امروز به یکی از بدترین بازی های سگا تبدیل می نماید، به شدت محبوب بود. علت اصلی محبوبیت آن هم این بود که یک نسخه از World Cup Italia 90 با بیشتر کنسول های سگا که در آمریکای شمالی فروخته می شدند، باندل شده بود و خیلی ها با آن خاطره دارند.

این بازی دوربین بالا به پایین یا به اصطلاح Bird-eye داشت و بازیکن ها یا تیم ها جزئیات خیلی زیادی در طراحی نداشتند. حتی انیمیشن شادی پس از گل، برای تمام بازیکن ها و تیم ها یک تصویر از پیش رندرشده بود که فقط رنگ پیراهن لباس بازیکن متناسب با رنگ کیت همان تیم تغییر می کرد! این بازی بعلاوه 24 تیم مختلف را شامل می شد که البته تعدادی از آن ها برای مرحله از مرحله رده بندی بالا نیامده بودند.

2010 FIFA World Cup South Africa

نسخه 2010 از این بازی ها، احتمالا نه فقط برترین بازی های ساخته شده بر اساس رقابت های جام جهانی، بلکه یکی از برترین بازی های فوتبالی تمام تاریخ است. شاید بپرسید چرا، که البته برای آن هم علت داریم. جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی یکی از پر شور و شوق ترین رویدادهای ورزشی در اوایل دهه 2010 بود و این بازی به خوبی آن حال و هوای شاد را منتقل می کرد. از موسیقی های داخل منوها گرفته تا رقابت های جذابی که بین بازیکن ها در بخش آنلاین شکل می گرفت. البته که بازی در بخش آفلاین هم محتواهای جذابی داشت و برخی موارد را حتی نسبت به فیفا 10 که آن سال حسابی ترکانده بود، بهبود می بخشید.

علت اصلی قرار گرفتن 2010 FIFA World Cup South Africa در جایگاه اول، فراتر رفتن آن از یک بازی اسپین آف است. نسخه ای که زمانی عرضه شد که فیفا داشت از PES که حسابی با نسخه های 2008 و 2009 خراب نموده بود جلو می زد و هر سال بهتر می شد. فیفا 10 که عملا از هر لحاظ PES آن سال را شکست می داد، در نسخه جام جهانی آفریقای جنوبی حتی بیش از پیش هم درخشید و سر و صدا کرد.

الان چی بازی کنیم؟

جام جهانی 2022 قطر چند روزی است که شروع شده و حالا فیفا 23 میزبان یک آپدیت رایگان تازه است که رقابت های این دوره را برای شما شبیه سازی می نماید. بازی های فیفا چند سالی است که یکنواخت شده اند و البته که برای نسخه های جام جهانی، بازی جداگانه ای نداریم و فیفا 18 هم شرایط مشابه داشت. اما بازیکن ها در آپدیتی که 9 نوامبر یا حدودا 2 هفته پیش برای فیفا 23 منتشر شده، می توانند تیم های خودشان را شخصی سازی نمایند، یک تیم ملی طراحی نمایند و با آن به مصاف تیم های دیگر بازیکنان بازی بروند. این آپدیت تا اینجای کار به روزترین و در دسترس ترین چیزی است که در حال حاضر می توانید جام جهانی قطر را با آن شبیه سازی کنید. راستی اگر آنالیز ویجیاتو از فیفا 23 را نخوانده اید، سری هم به آن بزنید!

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این بازی ها برای پیوستن به جام جهانی ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازی ها برای پیوستن به جام جهانی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید