استقلال در فصل آینده پنجم می گردد؟

به گزارش مجله خبری، بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر به زودی قرار است از سر گرفته گردد تا بعد از وقفه ای چند هفته ای، دوباره تنور این رقابت ها داغ گردد. سال جاری با توجه به بازگشت تعدادی از لژیونر های فوتبال ایران به لیگ برتر، حضور تماشاگران و در کار نبودن تورنمنتی مثل جام جهانی، به نظر می رسد باید منتظر بازی های داغ تری در مقایسه با فصل گذشته بود. هرچند که فصل پیش هم با توجه به قدرت نمایی تیم های مدعی تا هفته های آخر، هیجان بر این لیگ حاکم بود و نمی شد زودتر از موعد تیم قهرمان را حدس زد. عملکرد بد سرمربی استقلال در بازی های مهم، غافلگیری سپاهان در ملاقات برابر ملوان و پایان ریتم کشنده پرسپولیس در سال 1402 دست به دست هم داد تا شاگردان یحیی گل محمدی یک بار دیگر قهرمان لیگ برتر شوند.

استقلال در فصل آینده پنجم می گردد؟

همان فشردگی حالا به فصل نو کشیده شده و به نظر می رسد جدال مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی، دوباره بین همان گزینه ها باشد. تنها تردیدی که در این بین وجود دارد، شرایط استقلال است؛ تیمی که دو فصل پیش به عنوان قهرمانی رسید، فصل گذشته در رده سوم ایستاد؛ ولی این بار با توجه به اتفاقاتی که در عرصه مدیریتی باشگاه اتفاق افتاده، به نظر می رسد جدال برای کسب عنوان قهرمانی، برای جواد نکونام، سرمربی نو استقلال و تیمش، چیزی شبیه به خوش بینی باشد. این حدس البته مربوط به اتفاقاتی است که این روز ها در حال جریان است و به نظر می رسد روز های آینده می تواند تأثیر بیشتری در سرنوشت این تیم برای فصل آینده داشته باشد.

استقلال پس از خاتمه لیگ بیست و دوم، نه تنها با سرمربی اش، ریکاردو سا پینتو، وداع کرد بلکه حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه هم استعفایش را نوشت تا علی خطیر به عنوان مدیر نو مجموعه وارد کارزار گردد. این اتفاقات یک پیغام بیشتر برای طرفداران استقلال نداشت: اینکه زمان به سرعت در حال گذر است و آبی ها از سایر رقبا عقب افتاده اند. در روز هایی که پرسپولیس، سپاهان و تراکتور، کادر مدیریتی و فنی شان را ثابت نگه داشته و حتی با همان مربیان فصل پیش ادامه دادند، استقلال در هر دو بخش تغییرات مهمی را رقم زد.

چنین شد که سه تیم دیگر، خیلی سریع با برنامه ریزی مدون به سراغ تقویت تیم های خود رفتند. تراکتور، سپاهان و پرسپولیس به ترتیب در بازار جابجایی تابستانی فعال نشان داده و ستاره های مهمی را خریدند؛ ولی استقلال فقط تا به الان آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی را خریده و شایعه شده که با دروازه بان تیم امید هم به توافق رسیده است. حالا که سه مدعی فصل پیش، قبل از استقلال کار را آغاز نموده و طبق برنامه ریزی پیش رفته اند، به نظر می رسد که حفظ همین روند به معنی به خطر افتادن جایگاه سومی استقلال در فصل گذشته است.

به این معنی که فعلا بعید است استقلال بتواند در فصل آینده جایگاه فصل قبلش را تکرار کند. ظاهرا، ولی این موضوعی است که مدیران استقلال هم خودشان را برای آن آماده نموده اند؛ چون آن طور که جواد نکونام، سرمربی این فصل آبی های تهرانی، می گوید، مسئولان باشگاه به او گفته اند قید قهرمانی را بزند و استقلال را پنجم کند هم خوب است. می گویند ما قهرمانی نمی خواهیم! می گویم من آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. تیم قوی می خواهم. من برای قهرمانی می جنگم؛ اما قول قهرمانی نمی دهم. من سعی می کنم سال اول بجنگم و اگر قهرمان نشدم، سال دوم قول قهرمانی می دهم. می گویند سال اول استقلال را پنجم کن. مگر طرفدار استقلال طاقت این چیز ها را دارد؟ آن ها می خواهند نفرات خودشان را در باشگاه بگذارند و کنار تیم قرار بدهند؛ در حالی که دیگر از این خبر ها نیست. زمانی که من هستم، چارچوب را خودم می چینم و من می گویم که چه کسی کار کند. هرکسی هم که نمی تواند، به خودِ من بگوید و اصلا سر تمرین نیاید. من چارچوب تیمم را می چینم. من نفرات را می گویم و باشگاه باید جذب کند. می گویند پول نداریم. اگر پول ندارید، بروید به طرفداران بگویید که قهرمان نمی شویم و بگویید که پنجم می شویم. مگر کسی می تواند بگوید که پرسپولیس پنجم می گردد. مگر می توانم نسبت به آن ها بی تفاوت باشم؟ مگر می توانم آن ها را نگاه نکنم؟ مگر می توانم آن ها را حساب نکنم؟ بعد می خواهند بروم و به طرفداران بگویم که ما پنجم می شویم؟ طرفداران! می گویند که ما پنجم شویم. آیا شما موافقید؟ اگر موافق هستید فردا بیایید و به من بگویید. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تیم هایی که قوی هستند، همواره مدعی قهرمانی اند. از بین آن ها فقط یک تیم قهرمان می گردد؛ اما همه برای رسیدن به این قهرمانی می جنگند.

نگاهی که مسئولان استقلال به این باشگاه دارند، در حالی رسانه ای شده که شاید استقلال برای رسیدن به رتبه پنجمی هم سختی بکشد. شرایط تمدید قرارداد ها در این باشگاه چندان روشن نیست و طبق گفته نکونام، او روی هر بازیکنی دست می گذارد، مسئولان این تیم می گویند گران است و باید قیدش را زد. تعیین است که با توجه به تقویت سه مدعی دیگر و البته برنامه ریزی و خرید های سایر تیم های لیگ برتر، استقلال در بد مخمصه ای گیر افتاده؛ ولی مسئله اینجاست که با چنین شرایطی هم باز استقلال توانایی رسیدن به جایگاه بالاتر را دارد.

این موضوعی است که جواد نکونام پیش تر با حضورش در تیم های دیگر آن را نشان داده و ثابت نموده که همواره ستاره ها نقش اصلی را در تیمش نداشته اند. بدیهی است که این به آن معنی نیست که نکو با دست خالی می تواند معجزه کند؛ ولی مسئله این است که او برای ایجاد تفاوت در باشگاه استقلال جذب شده و فصل پیش رو می تواند برایش محکی جدی باشد. در کنار این موضوع نباید از اتفاقات احتمالی هم عبور کرد. اینکه ممکن است این تیم با همین شرایط فعلی، با خریدن دو، سه ستاره مهم و البته تمدید یکی، دو بازیکن تأثیرگذارش نه تن ها برای رسیدن به جایگاه بهتر بلکه برای قهرمانی بجنگد و معادلات را تغییر دهد.

منبع: فرارو

به "استقلال در فصل آینده پنجم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در فصل آینده پنجم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید