آزمون آیلتس اندیکاتور چیست

به گزارش مجله خبری، آزمون آیلتس اندیکاتور چیست؟

IELTS Indicator آزمون آنلاین جدیدآیلتس در دوران کرونا است که می توانید به راحتی در خانه خود در این آزمون شرکت کنید ، تا در طول دوران کووید -19 از آموزش خود عقب نمانید. این آزمون کاملا رسمی و معتبر که توسط گروه آیلتس طراحی شده است هدف یاری به متقاضیانی دارد که در کشور خود درگیر کرونا و قرنطینه شده اند اما میخواهند در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون آیلتس اندیکاتور چیست

این آزمون چه روز هایی تشکیل میگردد؟ و چه مهارت هایی را در بر میگیرد؟

آزمون آیلتس اندیکاتور در هفته یک بار و براساس ساعت و تاریخ معین شده برگزار می گردد و با آزمون دولینگو که میتوانید در هر زمان و مکانی در آن شرکت کنید متفاوت است. شما باید در ساعت معین شده به صورت آنلاین حضور پیدا کنید زیرا که آزمون به صورت همزمان برگزار می گردد.

این آزمون هر چهار مهارت (گوش دادن Listening، خواندن Reading ، نوشتن Writing و صحبت کردن Speaking) را در بر می گیرد. . این آزمون به صورت زنده و آنلاین است و سوالات آن همانند با آزمون های سراسری آیلتس میباشد. آزمون IELTS Indicator از سؤالات رسمی آزمون آیلتس استفاده می نماید و با استفاده از معیارهای آزمون آیلتس توسط آزمونگران واجد شرایط IELTS معین می گردد.

نتیجه آزمون کی اعلام میگردد؟

شما میتوانید پس از گذشت هفت روز از آزمون خود نتیجه آن را در هر بخش و همچنین نمره کلی را دریافت کنید.

توجه : قبل ازهرگونه اقدام برای ثبت نام در آزمون و پرداخت آن به این نکته توجه داشته باشید که از آن جایی که این آزمون به صورت آنلاین میباشد و حضوری نیست ممکن است بعضی از موسسات و دانشگاه ها این آزمون را معتبر ندانند و آین آزمون مورد قبول شان نباشد. و شما مجبور شوید پس از انجام این آزمون مجدد جهت شرکت در آزمون حضوری نیز اقدام کنید. پس بهتر است قبل از هرچیز با موسسه یا دانشگاه مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید تا از مورد قبول بودن آزمون آیلتس اندیکاتور در آن مجموعه مطمئن شوید.

آیلتس اندیکاتور به چه صورت برگزار می گردد؟

شما میتوانید با استفاده از یک کامپیوتر یا لب تاب که به اینترنت دسترسی دارد در این آزمون شرکت کنید.

شما باید تست های Listening, Reading ، Writing را در یک جلسه (تقریباً 2 ساعت و 45 دقیقه) ، بدون استراحت ، دقیقاً مانند آزمون واقعی انجام دهید. آزمون Speaking شما به وسیله دانلود و نصب اپلیکیشن Zoom روی کامپیوتر (از آنجا که این اپلیکیشن در ایران فیلتر است، پس حتما از وی پی ان بهره ببرید) یک روز بعد یا قبل آزمون Listening, Reading ، Writing انجام میگردد.

برای شرکت در آزمون به چه چیز هایی احتیاج دارید:

  • فضایی آرام و راحت
  • یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی (شما نمی توانید IELTS Indicator را بر روی تلفن همراه انجام دهید)
  • اینترنت با سرعت بالا بدون قطعی
  • هدفون با سیم یا بی سیم با کیفت بالای صدا (برای آزمون Listening)
  • سیستم مجهز به میکروفن (برای آزمون Speaking)

این آزمون به صورت آیلتس آکادمیک برگزار میگردد یا جنرال آیلتس؟

در حال حاضر ، IELTS Indicator فقط برای آیلتس آکادمیک در دسترس است. در صورت امکان و در دسترس بودن ژنرال ، شما را آگاه خواهیم کرد.

کدام کشورها IELTS Indicator را برگزار می نمایند؟

این آزمون شاخص در مکانهای انتخابی که آزمون IELTS به دلیل COVID-19 به حالت تعلیق درآمده باشد ، در دسترس خواهد بود. اطلاعات به روز در خصوص کشور خود را اینجا بیابید و برای جزئیات بیشتر در خصوص آزمون خود مستقیماً با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.

هزینه اندیکاتور آیلتس چه قدر میباشد؟

هزینه این آزمون 149 دلار است.

کدام دانشگاه ها آزمون آیلتلس اندیکاتور را قبول دارند؟

از آنجا که این آزمون به تازگی طراحی و معرفی شده است، دانشگاه های زیادی آن را قبول ندارند. در حال حاضر، فقط سه دانشگاه زیر اعلام نموده اند که مدرک این آزمون را قبول دارند. پس اگر قصد تحصیل در این دانشگاه ها را داشته باشید، می توانید با مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور اقدام نمایید:

  • دانشگاه Coventry
  • دانشگاه Cranfield
  • دانشگاه Aberystwyth

البته مکاتبه با اساتید و دانشگاه مورد نظر را از قلم نیاندازید. شاید اسم آن ها در لیست بالا وجود نداشته باشد. ولی احتمالا به خاطر ویروس کرونا، با شما کنار بیایند و در اخذ پذیرش کمکتان نمایند.

ساختار آزمون به چه صورت است؟

خوشبختانه این آزمون ساختاری مشابه آزمون حضوری آیلتس دارد. پس اگر قبلا در آزمون ماک آیلتس شرکت نموده باشید یا به هر طریقی با این آزمون آشنا باشید، با این آزمون نیز آشنایی خواهید داشت.

سه بخش اول آزمون (listening، Reading و Writing) مجموعا دو ساعت و چهل وپنج دقیقه طول می کشد.

اما بخش speaking همزمان با سایر بخش ها اجرا نمی گردد. شما باید چند روز قبل یا بعد از آزمون، به صورت آنلاین و تصویری با ممتحن ارتباط برقرار کنید و 15 الی 20 دقیقه با او به زبان انگلیسی صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که این آزمون نیز توسط انتشارات و سازمان های مخصوص برگزاری آزمون آیلتس طراحی شده است. پس قوانین و منابع آزمون آیلتس اندیکاتور نیز شبیه آزمون های حضوری آیلتس خواهد بود.

در ادامه هر یک از بخش های آزمون آیلتس اندیکاتور با جزئیات بیشتری آنالیز خواهد شد:

بخش Listening

این بخش با 26 سوال مختلف برگزار می گردد و سوالات انواع مختلفی دارند. به طور کلی، سوال ها شامل سوال های چند گزینه ای، سوال های تطبیقی، سوال های تحلیلی، پرسش و پاسخ کوتاه و … می شوند.

بخش Reading

این بخش با 41 سوال برگزار می گردد و انواع مختلفی دارد. برای مثال می توان به سوالات چند گزینه ای، درک مطلب، پر کردن جای خالی در جملات (بر اساس متن)، تطبیق عنوان با پاراگراف و … اشاره نمود.

بخش Writing

درست مثل آزمون حضوری، شما در این باید دو تسک مختلف را انجام دهید. در تسک اول، شما باید در طول مدت 20 دقیقه یک متن 150 کلمه ای تایپ کنید. در تسک دوم، شما باید در طول مدت 40 دقیقه، یک متن 250 کلمه ای تایپ کنید.

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که :

آزمون آیلتس اندیکاتور، فقط آزمون تخصصی آیلتس است و برای مهاجرت تحصیلی طراحی شده است. یعنی کسانی که قصد تحصیل در استرالیا، کانادا، اروپا و … را دارند، می توانند از مدرک این آزمون برای تکمیل مدارک خود استفاده نمایند. در غیر این صورت، امکان مهاجرت سرمایه گذاری یا ازدواج با این مدرک آیلتس وجود ندارد.

منبع: اینترنت

به "آزمون آیلتس اندیکاتور چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون آیلتس اندیکاتور چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید