هواوی P50 پرو 22 دی وارد بازار جهانی می شود

به گزارش مجله خبری، این طور که به نظر می رسد هواوی قصد دارد جدیدترین و قدرتمندترین پرچم دار از سری P یعنی هواوی P50 پرو را به زودی راهی بازار جهانی کند.

هواوی P50 پرو 22 دی وارد بازار جهانی می شود

هواوی چند سالی است که به واسطه تحریم های سنگین گوگل و شرکت های تولیدکننده تراشه وابسته به فناوری آمریکا اصلا روزگار خوشی ندارد و معمولا هرچه تولید می کند به واسطه بهره مند نبودن از نسخه رسمی اندروید در همان چین به فروش می رسد. اما شرکت چینی طی چند وقت اخیر تلاش کرد یک سری از محصولاتش را در بازار جهانی هم به فروش برساند هرچند این ها بیشتر شامل گوشی های میان رده می شده تا بالارده.

شعبه مالزی این شرکت به تازگی در حساب رسمی خود در توییتر گفت هواوی P50 پرو به عنوان قدرتمندترین و جدیدترین گوشی از سری P50 قرار است در تاریخ 22 دی ماه رسما راهی بازار جهانی شود در حالی که پیش از غالبا در بازار خود چین می شد به آن دسترسی داشت.

جالب است بدانید هواوی P50 پرو در حالی قرار است وارد بازار جهانی شود که در ابتدا در ماه جولای سال گذشته در کشور چین رونمایی و راهی بازار شد. اما اینطور که به نظر می رسد، مشخصات مدل جهانی با چین اندکی فرق دارد. طبق خبرهای منتشر شده، هواوی P50 پرو در مدل جهانی خود به تراشه اسنپدراگون 888 4G مجهز خواهد شد در حالی که کرین 9000 5G در مدل های مخصوص چین عرضه می شود.

مدل جهانی هواوی P50 پرو با تراشه اسنپدراگون 888 4G راهی بازار می شود

تراشه کرین 9000 5G از طریق TSMC با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید شده است و از قدرت بسیار بالایی هم برخوردار است. البته توانایی پردازشی این تراشه به اندازه اسنپدراگون 888 نیست اما می تواند نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. در سال 2020 همان طور که می دانید تحریم دولت آمریکا باعث شد شرکت هایی که از فناوری این کشور برای ساخت تراشه استفاده می کنند نتوانند فناوری های روز از جمله اینترنت 5G را در اختیار هواوی قرار دهند. این طور شد که شرکت چینی تصمیم گرفت با کوالکام وارد همکاری شود اما نتواند از تراشه مجهز به اینترنت 5G آن استفاده کند.

در نتیجه تا جایی که امکان داشت، هواوی از کرین 9000 5G در ساخت تراشه های خود استفاده کرد تا نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. اما زمانی که ذخیره شرکت به خاتمه رسید مجبور شد از اسنپدراگون 888 آن هم در نسخه 4G استفاده کند. این تراشه برخلاف کرین 9000 5G از طریق سامسونگ طراحی شده و قدرت پردازشی بسیار بالایی هم دارد.

تغییر دیگری که در مدل جهانی هواوی P50 پرو دیده می شود، بهره مندی آن از EMUI 12 به جای هارمونی است که هواوی آن را به عنوان پاسخی برای تحریم گوگل طراحی و در محصولاتش استفاده کرد. این رابط کاربری در واقع مبتنی بر اندروید است اما دیگر آپدیتی را به صورت رسمی دریافت نمی کند. سایر قابلیت های سخت افزاری مشابه مدل چینی است که شامل نمایشگر 6.6 اینچی با پنلی از جنس OLED و رفرش ریت 120 هرتز با وضوح 2700 × 1228 پیکسل می شود.

روی پنل پشتی این گوشی شاهد دو ماژول دایره ای شکل بزرگ هستیم که میزبان دوربین بسیار قدرتمند 50 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال است. یک دوربین 40 مگاپیکسلی مونوکروم با گشودگی دیافراگم f/1.6 هم در کنار این دوربین اصلی قرار گرفته شده است. دوربین بعدی 13 مگاپیکسلی و از نوع فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 است. در نهایت هم شاهد دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو هستیم که دریچه دیافراگم آن به f/3.5 می رسد. روی پنل جلو هم یک دوربین سلفی با اندازه 13 مگاپیکسلی تعبیه شده است که گشودگی دیافراگم آن f/2.4 است.

منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند اما یک باتری 4360 میلی آمپر ساعتی است که با سرعت 66 وات هم می توان آن را شارژ کرد. پشتیبانی از شارژر بی سیم با سرعت 50 وات هم در این محصول دیده می شود که به صورت کلی خیال کاربر را از بابت شارژ سریع آسوده می کند.

هواوی روی یک گوشی تاشو شبیه به گلکسی زد فلیپ هم در حال کار است

به نظر می رسد هواوی قرار است در همین روزها از یک گوشی تاشو مشابه گلکسی زد فلیپ هم برای بازار جهانی رونمایی کند. طبق خبرهای منتشر شده، در همان روزی که P50 پرو قرار است برای بازار جهانی عرضه شود باید شاهد رونمایی از این گوشی تاشو هم باشیم.

در حالی که دو تجربه نخست هواوی در تولید گوشی های تاشو که تحت عنوان میت ایکس و میت ایکس اس راهی بازار شدند به گلکسی زد فولد شباهت داشتند، هواوی تصمیم گرفت این بار محصولی را شبیه به کننده محبوب تر یعنی گلکسی زد فلیپ طراحی کند. حال باید دید عملکرد شرکت چینی در این بخش چطور خواهد بود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی P50 پرو 22 دی وارد بازار جهانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی P50 پرو 22 دی وارد بازار جهانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید