نظرسنجی یورونیوز؛ کدام کشورها حاضر به دریافت واکسن مجانی کرونا هستند؟

به گزارش مجله خبری، خبرگزاری خبرنگاران-مطابق نتایج نظرسنجی یورونیوز در چهار کشور اروپایی، در حالی که مردم ایتالیا کمترین مخالفت را با دریافت واکسن مجانی کرونا ابراز می نمایند، مردم بریتانیا بیشترین تمایل را به واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا دارند؛

نظرسنجی یورونیوز؛ کدام کشورها حاضر به دریافت واکسن مجانی کرونا هستند؟

به گزارش خبرگزاری مجله خبری به نقل از یورونیوز،مطابق نتایج نظرسنجی یورونیوز در چهار کشور اروپایی، در حالی که مردم ایتالیا کمترین مخالفت را با دریافت واکسن مجانی کرونا ابراز می نمایند، مردم بریتانیا بیشترین تمایل را به واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا دارند؛ آلمانی ها نیز پس از فرانسوی ها بیشترین مخالفت را در برابر تزریق واکسن کووید-19 از خود نشان می دهند.

یورونیوز با همکاری موسسه بریتانیاییِ رِدفیلد اَند ویلتون(Redfield&Wilton) چهار نمونه هزار و پانصد نفری را در چهار کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا برای ارزیابی دیدگاه های عمومی نسبت به سیاست واکسیناسیون عمومی مورد پرسش قرار داده است. بر پایه نتایج این نظرسنجی که روز نخست ماه مارس جاری انجام شده، تنها 37 درصد فرانسوی هایی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند، حاضر به دریافت واکسن کرونا هستند. در مقابل 76 درصد از بریتانیایی ها گفته اند که حتما خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه می نمایند. این نرخ در دو کشور آلمان و ایتالیا نیز به ترتیب 63 و 71 درصد است.

اما در میان مردم این چهار کشور، ایتالیایی ها کمترین مخالفت را با دریافت واکسن کرونا دارند و تنها 13 درصد آنها اعلام نموده اند که حاضر به واکسینه شدن در برابر بیماری کووید-19 نیستند. ولی این نرخ در فرانسه 42 درصد، در آلمان 22 درصد و در بریتانیا 15 درصد است. البته فرانسه همچنین بالاترین نرخ جمعیت بلاتکلیف را نیز به خود اختصاص داده است؛ به طوری که 21 درصد آنها هنوز تصمیم معینی در قبال واکسینه شدن یا نشدن اتخاذ ننموده اند. پایین ترین نرخ افراد بلاتکلیف با 9 درصد در بریتانیا ثبت شده و درصد آلمانی ها و ایتالیایی هایی هم که هنوز موضع معینی در قبال واکسن کرونا ندارند به طور یکسان 15 درصد است.

در خصوص طول دوره مورد انتظار برای واکسینه شدن در برابر بیماری کووید-19 نیز 52 درصد ایتالیایی که معتقدند که بیش از 6 ماه باید برای دریافت واکسن کرونا صبر نمایند ولی در مقابل، تنها 14 درصد بریتانیایی ها انتظار دارند که موعد واکسینه شدن آنها فراتر از 6 ماه آینده باشد؛ چرا که 86 درصد آنها بر این باورند که پیش از این موعد حتما واکسینه می شوند. درصد فرانسوی ها و آلمانی هایی نیز که تصور می نمایند که حضورشان در صف دریافت واکسن بیش از 6 ماه به طول خواهد انجامید، به ترتیب 47 و 38 درصد است.

در چنین شرایطی تنها 21 درصد آلمانی ها و فرانسوی ها و 24 درصد ایتالیایی ها و بریتانیایی ها حاضرند برای دریافت سریع تر واکسن کرونا پول پرداخت نمایند. از میان این افراد، 67 درصد ایتالیایی ها حاضر تا 100 یورو پرداخت نمایند. در مقابل 54 درصد آلمانی هایی که حاضرند برای دریافت نوبت زودتر واکسیناسیون پول پرداخت نمایند، تمایل دارند که تا 100 یورو بپردازند. این نرخ در میان فرانسوی ها و بریتانیایی ها به ترتیب 62 و 66 درصد است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که مردم آلمان بیشترین نارضایتی را از برنامه واکسیناسیون اجرا شده توسط دولت این کشور دارند. در شرایطی که 77 درصد آلمانی های شرکت نماینده در این نظرسنجی در عملکرد دولت ابراز نارضایتی نموده اند، 85 درصد بریتانیایی ها از نحوه واکسیناسیون عمومی در این کشور رضایت دارند.

سطح نارضایتی از برنامه واکسیناسیون کرونا در میان مردم ایتالیا و فرانسه نیز 75 و 68 درصد است. همزمان 66 درصد فرانسوی ها معتقدند که دولت کشورشان به هدف واکسینه کردن 70 درصد جمعیت این کشور برای ایجاد ایمنی عمومی در برابر ویروس کرونا نخواهد رسید. این در حالی است که اکثریت جمعیت سه کشور دیگر تحقق این هدف را از سوی دولت کشورشان عملی می دانند.

اما در میان مردم سه کشور عضو اتحادیه اروپا، مردم فرانسه بیشترین رضایت را عملکرد اتحادیه اروپا در تهیه واکسن کرونا دارند و در مقابل آلمانی ها کمتر از ایتالیایی ها از این عملکرد ابراز رضایت نموده اند.

برپایه نتایج این نظرسنجی برای 90 درصد فرانسوی هایی که تمایل به دریافت واکسن کرونا دارند، مهم است که کدامیک از واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا را دریافت می نمایند. با این حال بالاترین سطح اعتماد فرانسوی ها به واکسن فایزر-بیون تک با 37 درصد است و اکثریت آنها هیچ کدام از واکسن های موجود را به حد کافی قابل اطمینان نمی دانند.

اما 72 درصد بریتانیایی هایی مشتاق به واکسینه شدن همین که واکسن مورد تایید باشد، کفایت می نماید. در این کشور بیشترین اعتماد عمومی با 76 درصد به واکسن آسترازنکا-آکسفورد جلب شده است. برای 55 درصد از مردم آلمان نیز که قصد دریافت واکسن کرونا را دارند، نوع واکسن تایید شده توسط اتحادیه اروپا مهم نیست ولی در میان مردم این کشور واکسن فایزر-بیون تک با 64 درصد بیشترین اعتماد را به خود جلب نموده است. اما برای اکثریتی 53 درصدی از ایتالیایی هایِ حاضر در صف دریافت واکسن کرونا نوع واکسن دریافتی اهمیت دارد. در این کشور نیز واکسن فایزر-بیون تک 65 درصد اطمینان عمومی را کسب نموده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکیست که کمتر از 50 درصد مردم چهار کشور فرانسه، ایتالیا، آلمان و بریتانیا با اعمال محدودیت سفر برای افرادی که واکسینه نشده اند، مخالفند ولی در این میان تنها فرانسوی ها با صدور گذرنامه واکسن مخالف حداکثری دارند.

همچنین 40 درصد بریتانیایی هایی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند بر این باورند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا به تهیه راحت تر واکسن یاری نموده است. اما 35 درصد آلمانی ها و 34 درصد فرانسوی ها معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیری خاصی در موفقیت این کشور در دستیابی بیشتر به واکسن کرونا نداشته است. البته 33 درصد ایتالیایی ها نیز معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در زمینه تهیه واکسن کرونا به آنها یاری نموده است

پرستاران آمریکایی واکسن کرونا نمی زنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که کارکنان بخش بهداشت و درمان آمریکا از ترس عوارض جانبی خطرناکِ واکسن آمریکایی کرونا، حاضر نیستند آن را دریافت نمایند.

به گزارش دِیلی مِیل، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که کارکنان بخش بهداشت و درمان آمریکا از ترس عوارض جانبی خطرناک واکسن آمریکایی کرونا حاضر نیستند که آن را دریافت نمایند.

به گزارش دِیلی مِیل، در این نظرسنجی 60 درصد از کارکنان یک مرکز نگه داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و 40 درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا خودداری می نمایند.

شرکت نمایندگان در این نظرسنجی تأکید کردند که از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی خواهند با آن ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار گردد.

مسیحیان انجیلی و سیاه پوستان آمریکایی به واکسن کرونا اعتقادی ندارند!

بر اساس یک نظرسنجی جدید معین شد قریب به نیمی از سفید پوستان مسیحی انجیلی و یک سوم از سیاهپوستان پروتستان در آمریکا گفته اند که قطعا یا شاید، واکسن کرونا را تزریق نمی نمایند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، در این نظرسنجی که توسط موسسه پیو انجام شد بیش از 70 درصد از کاتولیک ها و افرادی که به هیچ مذهب سازمان یافته ای وابسته نیستند نیز گفتند که واکسن را دریافت نموده یا می نمایند.

با توجه به این که در سه ماه گذشته واکسن در سراسر آمریکا بین مردم توزیع شده، 69 درصد از آمریکایی ها می گویند که شاید یا قطعا واکسن را می زنند در حالیکه این میزان در ژانویه 60 درصد بود.

با این حال، این نظرسنجی معین نموده که بسیاری از آمریکایی هایی که باورهای دینی و مذهبی عمیقی دارند می ترسند واکسن بر خلاف باورهای دینی شان باشد.

در این میان، مسیحیان انجیلی بیش از همه از واکسن فراری هستند. بعضی از آنها کوشش نموده اند تا یک حس نادرست را درباره اینکه این واکسن ها حاوی علامت حیوانی هستند، القا نمایند و اشاعه دهند.

اما بیش از همه نژادها، سیاهپوستان آمریکایی بیشترین احتیاط را درباره واکسن دارند. با این حال پذیرش این واکسن در میان آنها در آمریکا از 42 درصد در نوامبر 2020 به 61 درصد در ماه گذشته میلادی رسید.

69 درصد از سفیدپوستان آمریکایی گفتند که شاید یا حتما واکسن را دریافت می نمایند، 70 درصد از اسپانیایی تبارها نیز گفتند که می خواهند واکسن بزنند و 90 درصد از آسیایی تبارها نیز گفتند که واکسن را دریافت می نمایند.

از زمان جمع آوری داده ها در بازه زمانی 16 تا 21 فوریه 2021، 37 درصد از سیاهپوستان آمریکایی گفتند که احتمالا واکسن COVID-19 دریافت نخواهند کرد.

همچنین 45 درصد از افرادی که به عنوان سفیدپوستان مسیحی انجیلی معرفی شدند، گفتند که احتمالا یا قطعا واکسن کرونا نمی زنند، در حالی که این میزان در بین سیاهپوستان پروتستان 33 درصد است.

40 درصد مردم آمریکا هنوز به واکسن کرونا اعتماد ندارند

بر اساس نتایج نظر سنجی مرکز تحقیقاتی پیو 40 درصد مردم آمریکا اعتمادی به واکسن کرونا ندارند و می گویند که قطعا و یا احتمالا از واکسن استفاده نمی نمایند.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، مرکز تحقیقات پیو با انجام نظرسنجی گزارش داد که تقریباً از هر 10 آمریکایی 4 نفر می گویند واکسن کرونا را قطعاً یا احتمالاً استفاده نخواهند کرد.

نظرسنجی مرکز پیو از 12 هزار و 648 شهروند عظیمسال آمریکا در 18 تا 29 نوامبر (28 آبان تا 9 آذر) انجام شده است.

مرکز تحقیقات پیو همچنین در ماه سپتامبر نیز نظرسنجی منتشر کرد که نشان داد نیمی از مردم آمریکا تمایلی به استفاده از واکسن کرونا ندارند.

عدم تمایل مردم آمریکا برای استفاده از واکسن کرونا در حالی مطرح می گردد که کارشناسان بر این باورند برای رسیدن به ایمنی کلی حدود 70 درصد از مردم احتیاج به واکسیناسیون یا داشتن آنتی بادی طبیعی دارند.

به دنبال عدم اعتماد مردم به تولیدات شرکت های عظیم داروساز از جمله فایزر و بیون تک برای استفاده از واکسن کرونا، وزارت بهداشت و سلامت ایالت متحده اظهار داشت که طرحی 250 میلیون دلاری برای اعتماد سازی نسبت به واکسیناسیون دارد.

سی ان بی سی می گوید که کاخ سفید با هزینه 250 میلیون دلاری در حال برنامه ریزی برای متقاعد کردن مردم است. هفته گذشته ایالات متحده واکسیناسیون مردم را شروع کرد، اما تضمینی برای تزریق گسترده آن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نظرسنجی یورونیوز؛ کدام کشورها حاضر به دریافت واکسن مجانی کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی یورونیوز؛ کدام کشورها حاضر به دریافت واکسن مجانی کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید