ناسا برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می گردد

به گزارش مجله خبری، بسیاری از کارکنان ناسا روز گذشته (6 مارس) در برنامه ای آزمایشی به صورت دورکاری فعالیت های حرفه ای خود را انجام دادند. ناسا این برنامه آزمایشی را با هدف آمادگی در برابر شرایط اضطراری احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام داد.

ناسا برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می گردد

سازمان بهداشت جهانی هنوز ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری عالم گیر یا پاندمیک معرفی ننموده است. با این حال تا کنون بیش از صد هزار نفر در نقاط مختلف جهان به این بیماری مبتلا شده اند که بیشتر آن ها از کشور چین بوده اند.

ویروس کرونا چندی پیش به آمریکا نیز رسید. اکنون شرکت ها و سازمان های عظیم مستقر در این کشور در حال آنالیز شرایط و سناریوهای احتمالی هستند تا آمادگی مواجهه با شرایط بحرانی را داشته باشند.

ناسا نیز برای آماده شدن برای شرایط اضطراری احتمالی برنامه ای آزمایشی را برای دورکاری تعداد زیادی از کارکنانش اجرا کرد که هدف آن آزمایش منابع، توانایی ها و آمادگی این سازمان برای انجام دورکاری در مقیاس عظیم بود.

ناسا همچنین از کارکنانش خواسته تا ابزارهای مورد احتیاج برای دورکاری را هر روز از محل کار به خانه ببرند. چرا که در صورت وخیم شدن اوضاع ممکن است اجازه ورود به محل کار برای برداشتن لوازم مورد احتیاج صادر نشود.

بر اساس دستورالعمل برنامه دورکاری ناسا بسیاری از کارکنان این سازمان فضایی حداقل در شرایط خاص امکان دورکاری خواهند داشت. هر چند که در بعضی از موارد احتیاج به حضور در محل کار نیز وجود دارد.

به طور مثال بعضی از پرسنل ناسا که در آماده سازی سخت افزارها برای انجام پرتاب های فضایی مشارکت دارند باید در محل کار حضور داشته باشند. چرا که برای این کار باید در شرایط اتاق تمیز (Clean Room) قرار داشت. از سوی دیگر کارکنانی که مسئول برقراری ارتباط با ماهواره ها و یا ایستگاه فضایی هستند نیز باید در محل کار حضور داشته باشند تا بتوانند به وسیله خطوط امن و ابزارهای خاص این کار را انجام دهند.

ناسا تنها سازمان فضایی نیست که اقدامات احتیاطی برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا را در دستور کار خود قرار داده است. سازمان فضایی اروپا نیز ورود افراد خارج از این سازمان را محدود نموده است و در حال آنالیز شرایط برای لغو رویدادهای عظیم مثل کنفرانس ها و کارگاه ها است.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) نیز چندی پیش به طور کامل و حداقل تا 15 مارس محدودیت هایی جدی را در بازدید افراد از مراکز خود در نظر گرفته است.

رعایت بهداشت و خانه نشینی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. اطلاعات بیشتر درباره این بیماری، علائم و راه های پیشگیری از آن را می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

عکس کاور: طرحی از ویروس کرونا.

Credit: Centers for Disease Control and Prevention

منبع: دیجیکالا مگ

به "ناسا برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید