داستان بند جالب قرارداد مهدی طارمی

به گزارش مجله خبری، مهدی طارمی، مهاجم 31 ساله تیم ملی ایران، چند روزی می گردد در کانون توجه رسانه های ایتالیایی قرار گرفته است. روز گذشته روزنامه گاتزتا دلو اسپرت از مذاکره سه باره مسئولان میلان با پورتو برای جذب این مهاجم ایرانی خبر داده و نوشته اند که امروز، دوشنبه، پیشنهاد نهایی روی میز مسئولان باشگاه پرتغالی قرار می گیرد.

داستان بند جالب قرارداد مهدی طارمی

طارمی پیش از این چندبار به تیم های ایتالیایی وصل شده، اما هیچ وقت به این مقدار، به حضور در سری آ ایتالیا نزدیک نشده است. میلان مشتری پروپاقرص او محسوب می گردد، اما اختلاف بر سر رقم قرارداد، مانع از نهایی شدن این انتقال تا به کنون شده است. میلان پیش از این 10 میلیون یورو برای طارمی پیشنهاد داده بود که با مخالفت باشگاه پورتو همراه شد. پورتویی ها ابتدا درخواست رقم 30 و سپس 20 میلیون یورویی برای فروش طارمی را داده اند که با نظر منفی مسئولان میلان روبرو شده است. پیشنهاد نو میلانی ها، ولی حد وسط را درنظر گرفته و آن ها با بسته ای 15 میلیون یورویی برای خرید طارمی پا پیش می گذارند. رسانه های ایتالیایی و پرتغالی هر دو، با دید مثبت به این ماجرا نگاه نموده و نوشته اند که مهدی امشب برای آخرین بار پیراهن پورتو را به تن خواهد نمود و بعد احتمالا، قراردادش با میلان امضا خواهد شد.

نکته جالب داستان که مورد توجه رسانه های پرتغالی نهاده شده جایی است که طارمی قرار است ظاهرا آخرین دیدارش را برگزار کند: استادیوم ریوآوه. طارمی پس از حضور در الغرافه قطر راهی ریوآوه در پرتغال شد تا ماجراجویی اروپایی اش را شروع کند. او در همین تیم گمنام درخشید و خیلی سریع مورد توجه 3 غول بزرگ پرتغال نهاده شد و نهایتا این پورتو بود که برای داشتن مهاجم تیم ملی ایران گوی سبقت را از بقیه ربود. حالا پس از چند فصل درخشان که هر بارش مهدی در جمع برترین گلزنان لیگ نهاده شده، او با پیشنهادات بهتری از سوی لیگ های معتبرتر روبرو شده که میلان جدی ترین آن ها است.

باوجود برآورد های زیادی که انجام شده و عنوان شده که طارمی ممکن است امشب برای آخرین بار پیراهن پورتو را به تن کند، مشکل، ولی همچنان پول است. پورتو می داند که اگر طارمی را همین حالا نفروشد، سال دیگر او بازیکن آزاد می گردد و بدون اینکه رقمی دست این باشگاه پرتغالی را بگیرد، این تیم را ترک می نماید، اما آن ها حاضر نیستند برترین گلزن لیگ پرتغال را هم به همین سادگی و با رقمی پایین از دست بدهند. به همین علت است که فعلا مشغول رایزنی برای بالا بردن پیشنهاد میلانی ها هستند و به همین منظور است که عنوان شده که میلان علاوه بر 15 میلیون یورو حاضر شده 3 میلیون یورو هم پاداش بدهد.

آبولا پرتغال حالا پرده از موضوعی دیگر برداشته که شاید این رقم 3 میلیون پاداش را توجیه کند. ماجرا از این قرار است که در بند قرارداد مهدی طارمی با پورتو به صراحت این موضوع گنجانده شده که از محل فروش طارمی 85 درصد به باشگاه و 15 درصد به خود این بازیکن می رسد. این مورد حالا همان چیزی است که پورتو را برآن داشته تا دست کم 15 میلیون یورو را خودش به جیب بزند. با در نظر گرفتن همین رقم، پولی نزدیک به 2.2 میلیون یورو به مهدی طارمی و 12.8 میلیون یورو به پورتو برسد. میلان هم برای اینکه پورتو را راضی نگه دارد، 3 میلیون یورو به عنوان پاداش در بسته پیشنهادی گنجانده است که ممکن است با توجه به عملکرد طارمی، به حساب پورتو در آینده واریز گردد.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو

به "داستان بند جالب قرارداد مهدی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان بند جالب قرارداد مهدی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید