خبرنگاران کره شمالی یک موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرد

به گزارش مجله خبری، تهران-خبرنگاران- ژاپن با اعلام اینکه کره شمالی یک موشک بالستیک را شلیک نموده است به کشتی های شناور در مناطق نزدیک به آب های دو کره هشدار داد.

خبرنگاران کره شمالی یک موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرد

به گزارش مجله خبری، وزارت دفاع ژاپن با اعلام اینکه کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب نموده است، گفت که این موشک در خاک ژاپن فرود نیامده است. ارتش کره جنوبی نیز از پرتاب یک شیء نامشخص از ساحل شرقی شبه جزیره کره به سمت دریا خبر داده است.

دولت ژاپن پنجشنبه خاطرنشان کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود به سوی شرق شلیک کرد که در آب های دریای ژاپن و خارج از منطقه ویژه مالی فرود آمدند.

دولت ژاپن در بیانیه ای اعلام نموده است، کره شمالی ابتدا ساعت 7:04 دقیقه بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک و ساعت 7:23 صبح موشک دیگری را از ساحل شرقی به سمت شرق شلیک کرد.

این بیانیه اضافه کرد: این دو موشک به ترتیب حدود 420 و 430 کیلومتر پرواز کردند و احتمالا آنها در دریای ژاپن و خارج از منطقه ویژه مالی فرود آمدند.

همچنین ریاست ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که کره شمالی سلاح پرتابی نامعلومی به سوی دریا شلیک نموده است.

کره جنوبی خاطرنشان کرد که امروز نشست فوق العاده شورای امنیت ملی این کشور برای آنالیز تدابیر درباره (اقدام) کره شمالی برگزار خواهد شد.

یک روز پیشتر نیز، آمریکا و کره جنوبی خاطرنشان کردند کره شمالی دست به آزمایش دو موشک کوتاه برد زده است. آمریکا می گوید تغییر خاصی رخ نداده، اما فرایند آنالیز سیاست دولت آمریکا در قبال کره شمالی رو به خاتمه است و نتیجه آن به زودی اعلام می گردد.

رییس جمهوری آمریکا این اقدام را جدی ندانست و یک مقام ارشد آمریکایی به ژاپن تایمز گفت: حساسیت نشان دادن به اقدام کره شمالی که بخشی از فعالیت های عادی از این دست به نظر می رسد، به نفع واشنگتن نیست چون فضا را متشنج می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کره شمالی یک موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کره شمالی یک موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید