خبرنگاران پولیتیکو : پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی کند

به گزارش مجله خبری، تهران- خبرنگاران- اگرچه دولت دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020 از قدرت کنار رفته اما همچنان وزارت دفاع آمریکا حاضر به همکاری با دولت جو بایدن در مورد کاهش نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان نیست.

خبرنگاران پولیتیکو : پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی کند

به گزارش مجله خبری، نشریه پولیتیکو پنجشنبه شب نوشت، پنتاگون مانع دسترسی شماری از اعضای دولت جدید بایدن به اطلاعات مهم در مورد عملیات ارتش آمریکا در افغانستان و فرایند کاهش نیروهای نظامی واشنگتن در این کشور است.

گفته می شود ممانعت از دسترسی تیم بایدن به اطلاعات مهم در افغانستان توسط افرادی در پنتاگون صورت می گیرد که از سوی کاخ سفید در دولت ترامپ منصوب شده اند.

به نوشته پولیتیکو، تنها در یک مورد پنتاگون دیدار تیم انتقالی بایدن با اسکات میلر فرمانده نیروهای ایالات متحده در افغانستان را به طور ناگهانی لغو کرد.

این موضوع در حالی است که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، شمار نیروهای این کشور در افغانستان به 2هزار و 500 نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشورها حدود دو دهه اخیر است.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به 2 هزار و 500 تن در بیانیه ای اعلام کرد در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) 2021 به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و 500 نفر به 2 هزار و 500 نفر کاهش خواهد داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پولیتیکو : پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پولیتیکو : پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید